• Новости
  • Гражданам
    • Школа кибербезопасности
    • #ЖабаГадюку
    • Корисне про платежі
    • Заявить об инциденте
    • BlackList EMA
    • Білий список
    • Глоссарий
  • Здолай шахрая
    • Політика приватності
    • Переможцi
    • Відгуки
  • Бизнесу
    • EMA Academy
    • AntiFraud HUB
    • Open API Group
    • Законодательство
    • EMA Events
    • Конференции
    • ФБРиК
  • Про нас
    • Международное сотрудничество
    • Партнеры
    • Проекты
    • Совет Ассоциации
    • Вступить в ЕМА
    • Члены
    • Документы
  • Контакты
EMA / Гражданам / Школа кибербезопасности / Шахраї вдають начальство

Мошеннические атаки на персонал

Шахраї вдають начальство

Електронний лист чи дзвінок буцімто від керівника: шахрай умовляє вповноваженого на це працівника оплатити фальшивий рахунок або переказати гроші без узгодження з керівництвом.

Як улаштований прийом
Прийом експлуатує прагнення працівника якнайшвидше виконувати задачі, поставлені найвищим керівництвом. Шахраї нібито добре обізнані з порядками в організації, їхні електронні листи надзвичайно переконливі.

Що має насторожити
• Пряме звернення вищого керівництва телефоном або не ініційованим вами електронним листом
• Вимога повної конфіденційності.
• Тиск, згадки про невідкладність.
• Незвичні вимоги, що суперечать чинним регламентам.
• Погрози або неприродна улесливість, обіцянки винагород.

Як діяти

КЕРІВНИКАМ:
• Знати про ризики, забезпечувати відповідну поінформованість підлеглих.
• Добиватися від підлеглих обачного ставлення до вимог оплати.
• Упровадити на фірмі суворий регламент щодо платежів.
• Упровадити порядок перевірки платіжних вимог, отриманих електронною поштою.
• Упровадити звітність для протидії шахрайству.
• Переглянути відомості на сайті компанії, заборонити наводити зайві дані й закликати до обачності в соціальних мережах.
• Модернізувати й оновити засоби убезпечення.
• Про спробу шахрайства неодмінно заявляти в поліцію, навіть якщо ніхто не постраждав.

СПІВРОБІТНИКАМ:
• Суворо дотримуватися чинних регламентів безпеки платежів і закупівель. Не проминати жодних дій, не поступатися тиску.
• Ретельно звіряти електронні адреси, коли йдеться про таємні відомості та грошові перекази. В підробленому листі реквізити можуть відрізнятися від справжніх лише на одну літеру.
• Про сумнівні заявки на грошові перекази радитися з обізнаними колегами, попри всякі прохання про секретність.
• Не відкривати жодні підозрілі посилання й додатки з електронних листів. Особливо пильнувати під час перевірки приватної пошти на робочому комп’ютері.
• Не давати зайвих відомостей, бути обачним у соціальних мережах.
• Не розкривати інформацію про оргструктуру, безпеку та порядки на фірмі.
• Про всі підозрілі електронні листи й телефонні дзвінки сповіщати відділ ІТ.

скачать

Поделиться с помощью

другие материалы

Фейкові волонтери, військові та священники

Кібермародери – це істоти, для яких не існує жодних моральних обмежень, якщо мов...

Дайджест #2. ТОП-5 Кіберзагроз під час карантину

Дайджест #2. ТОП-5 Кіберзагроз під час карантину

Продовжуємо писати на тему різних видів платіжного шахрайства, які експлуатують ...

Коронашахрайство. Кіберзагрози під час карантину.

Коронашахрайство. Кіберзагрози під час карантину

Глобальна пандемія COVID-19 – це не лише серйозна загроза для нас та наших близь...

Фальшиві рахунки-фактури!

До підприємства звертається нібито представник постачальника товарів, послуг чи ...

Українська міжбанківська асоціація членів платіжних систем ЄМА

2025 © Всі права захищені.