• Новости
  • Гражданам
    • Школа кибербезопасности
    • Корисне про платежі
    • Заявить об инциденте
    • BlackList EMA
    • Белый список
    • Глоссарий
  • Здолай шахрая
    • Політика приватності
    • Переможцi
    • Відгуки
  • Бизнесу
    • EMA Academy
    • AntiFraud HUB
    • Open API Group
    • Законодательство
    • Мероприятия
    • Конференции
    • ФБРиК
  • Про нас
    • Международное сотрудничество
    • Партнеры
    • Проекты
    • Совет Ассоциации
    • Вступить в ЕМА
    • Члены
    • Документы
  • Контакты
EMA / Новости / Монобанк приєднався до міжбанківського сервісу відслідковування та блокування шахрайських операцій Fraud Payments Tracker

Монобанк приєднався до міжбанківського сервісу відслідковування та блокування шахрайських операцій Fraud Payments Tracker

У червні минулого року Асоціацією ЄМА було запущено міжбанківський сервіс відслідковування та блокування шахрайських операцій Fraud Payments Tracker. Він допомагає банку жертви шахрайства миттєво та в автоматичному режимі проінформувати банк отримувача про шахрайський переказ. Першим банком в Україні, який інтегрувався з системою став А-Банк.

Сервіс Fraud Payments Tracker створено для підрозділів моніторингу, протидії шахрайству та безпеки банків України, Білорусі, Молдови та Казахстану, в яких несанкціоновані перекази здійснюються на картки українських емітентів або через українські платіжні сервіси.

У грудні 2021 року Монобанк також приєднався та інтегрувався по API на автоматичне отримання алертів про несанкціоновані платежі. Тепер, через сервіс  Fraud Payments Tracker банки в онлайн режимі відправляють алерти в Монобанк, що дозволяє миттєво зупиняти несанкціоновані перекази.

Крім цього, перші результати від роботи сервісу надає й А-Банк. Так, за перші  сім місяців проєкту з А-Банком 8 банків відправили 544 алерти на загальну суму 4 526 104 грн, з них:  понад 60% – це шахрайські операції, здійснені власниками карток під впливом методів соціальної інженерії; 31,43% – несанкціоновані власниками карток платежі; 7,7% – передплати за ненаданий товар чи послугу. А-банк заблокував операції та встановив обмеження на функціонування рахунків отримувачів несанкціонованих платежів на загальну суму понад 4,5 млн грн.

«За останні два роки (2019-2020),  зловмисники шляхом шахрайства в Інтернет та з використанням методів соціальної інженерії ошукали громадян більш як на півмільярда гривень (633, 4 млн грн). Тому, метою створення сервісу є поєднання між собою банків, платіжних сервісів та правоохоронних органів для ефективного реагування на інциденти платіжного шахрайства та кіберзлочини. Скорочення часу реагування на вчинені правопорушення допоможе оперативно виявляти та затримувати правопорушників, а також, відповідним чином розслідувати такі злочини», – зазначила заступниця директора Асоціації ЄМА Олеся Данильченко.

Як працює сервіс?

  • Банк жертви шахрайства відправляє інформацію про деталі несанкціонованих переказів, через API/web-інтерфейс AntіFraud HUB.
  • AntiFraud HUB визначає банк отримувача несанкціонованих переказів та маршрутизує запит на його API/ web-інтерфейс AntіFraud HUB.
  • Банк отримувач несанкціонованого переказу перевіряє інформацію та здійснює її обробку.
  • Відповідь з результатами обробки надсилає до AntіFraud HUB.
  • AntіFraud HUB маршрутизує відповідь в банк, який надіслав алерт, через API/web-інтерфейс AntіFraud HUB.

Завдяки автоматизації процесів сервіс обробляє алерти та реагує на них протягом 2 секунд.

Сервіс має три інтерфейси:

  • API–інтерфейс банку жертви шахрайства – передбачає  інтеграцію системи банку з AntiFraud HUB для автоматизованої відправки алерту в банк отримувача несанкціонованого платежу після отримання повідомлення про шахрайство від клієнта.
  • API–інтерфейс банку отримувача шахрайського переказу – передбачає  інтеграцію з системами банку для автоматизованої обробки алерту, отриманого від банку жертви шахрайства.
  • Web–інтерфейс – розділ в системі AntiFraud HUB, в якому співробітники банків мають можливість  відправляти та отримувати алерти в ручному режимі, переглядати статус обробки всіх вхідних та вихідних алертів банку. Використовується за неможливості інтеграції.  

Цей пілотний проєкт продемонстрував можливість ефективної взаємодії з метою зупинки та повернення несанкціонованих платежів за умови її автоматизації та проактивної позиції керівництва банку в протидії шахрайству.

Поделиться с помощью

другие материалы

XXII_Conference_1920x1080

XXII Payments & XV Security EMA Conference Online: висновки та подяки

27 та 28 липня 2022 року ми провели нашу конференцію XXII Payments & XV Security EMA Conference!

global-congress-1

ЄМА на Глобальному Конгресі Європейської Асоціації Безпечних Трансакцій

16 червня 2022 року в штаб-квартирі Європолу в Гаазі відбувся перший Глобальний ...

es3-europol-25-05-22-4main

Об’єднане засідання груп радників EC3 Europol в Гаазі 25 травня 2022р.

25 травня  в Гаазі, Королівство Нідерланди, в штаб-квартирі Європолу пройшло зас...

хроника

Поради громадянам під час воєнних дій в Україні: хроніка

07.06.2022 року: ГРОШОВІ ФОНДИ, ЩО ДОПОМАГАЮТЬ УКРАЇНЦЯМ:   ЮНІСЕФ (2220 г...

Украинская межбанковская ассоциация членов платежных систем ЕМА

2022 © Все права защищены.