• Новости
  • Гражданам
    • Школа кибербезопасности
    • #ЖабаГадюку
    • Корисне про платежі
    • Заявить об инциденте
    • BlackList EMA
    • Білий список
    • Глоссарий
  • Здолай шахрая
    • Політика приватності
    • Переможцi
    • Відгуки
  • Бизнесу
    • EMA Academy
    • AntiFraud HUB
    • Open API Group
    • Законодательство
    • EMA Events
    • Конференции
    • ФБРиК
  • Про нас
    • Международное сотрудничество
    • Партнеры
    • Проекты
    • Совет Ассоциации
    • Вступить в ЕМА
    • Члены
    • Документы
  • Контакты
EMA / Новости / Новини платіжного ринку від ЄМА

Новини платіжного ринку від ЄМА

Розпочинаємо новий рік разом: ювілейна XXV Payments & Security EMA Conference 2025 та план івентів на рік — плануйте свою участь вже зараз! Про цю та інші новини ви можете прочитати в “Новинах платіжного ринку від ЄМА”, де ми двічі на місяць публікуємо  коротку вижимку головних новин платіжної індустрії, щоб ви не пропустили нічого важливого

#ті_самі_підсумки

GR, PR ТА КОРПОРАТИВНІ КОМУНІКАЦІЇ

1. Співробітники Асоціації ЄМА проводять традиційні зустрічі з керівниками банків та компаній-членів Асоціації з метою обговорення актуальних питань, які турбують фінансовий ринок, та планування напрямків співпраці в 2025 році. Будемо раді запрошенню на таку зустріч, звертайтесь до Ірини Петрової, [email protected] (якщо ви представляєте бізнес-напрямок) або Олесі Данильченко [email protected] (якщо ви представляєте напрямок безпеки).

2. На регулярних зустрічах підгрупи з розробки специфікацій Open API Group продовжується опрацювання специфікацій для MVP3 (разовий платіж в межах України). Разом з НБУ закінчується підготовка до публічного оприлюднення специфікацій для MVP1-2.

3. Розпочалась підготовка до ювілейної 25-тої конференції XXV Payments & Security EMA Conference 2025. Незабаром відкриється реєстрація, а поки можна ознайомитись з Планом заходів на 2025 рік, щоб запланувати вашу участь в івентах Q1-Q4 2025р.

 

ANTIFRAUD ДЛЯ ГРОМАДЯН

1. Результати інформаційної кампанії Школи Кібербезпеки ЄМА в Facebook

У першій половині січня Школа Кібербезпеки активно ділилася порадами із захисту платіжної безпеки на платформі Facebook. Охоплення постами: 32 728 громадян.

Разом ми робимо платіжну безпеку доступною для всіх! Детальніше читайте на нашій сторінці у Facebook.

2. Консультації громадян щодо платіжного шахрайства

У першій половині січня Асоціація ЄМА надала консультації 14 громадянам, які повідомили про випадки платіжного шахрайства телефоном або через функціонал “Заявити про інцидент”. Кожному з них було надано рекомендації щодо подальших дій для мінімізації ризиків та захисту їхніх фінансових даних.

3. Навчання пенсіонерів з платіжної безпеки: практичні вебінари від EMA Academy

15 січня ми провели інтенсив з платіжної безпеки в форматі “віч-на-віч” для слухачів університету третього віку “Протон”.

На лекції ми обговорили наріжні питання платіжної безпеки, які часто залишаються без належної уваги, зокрема:

  • Навіщо ідентифікуватися у мобільного оператора?
  • Чому пароль до SIM-картки не має бути “0000” чи “1111”?
  • Як розпізнати шахрайський сайт?
  • Чому важливо читати адресу сайту з кінця?
  • Чому дівоче прізвище матері — це поганий варіант для кодового слова в банку

Також ми розглянули ТОП-7 актуальних шахрайських схем в Україні, їхні ознаки та способи захисту.

Запис лекції доступний за посиланням

Також у першій половині січня керівниця Академії Раїса Федоровська провела три практичні вебінари для студентів Університету третього віку “Протон” у рамках курсу “Платіжна безпека для бумерів” на тему «Як не стати жертвою шахраїв під час пошуку роботи в Інтернеті». Інтерактивний формат дозволив слухачам поставити запитання, отримати індивідуальні рекомендації та навчитися основам кібергігієни в повсякденному житті.

4. Студенти Тернопільського кооперативного торговельно-економічного коледжу здолали всіх шахраїв в антишахрайській онлайн-грі “Здолай шахрая” від ЄМА

14 січня студенти 4-го курсу спеціальності “Дизайн” Тернопільського кооперативного торговельно-економічного коледжу перевірили свої знання з платіжної безпеки в онлайн-грі «Здолай шахрая!». Молодь блискуче впоралася із завданнями: здолали всіх віртуальних шахраїв, покращили навички кібербезпеки та захисту від понад 80 видів платіжного та інтернет-шахрайства.

Станом на сьогодні, гру повністю пройшли 69 941 громадян України.

 

ANTIFRAUD ДЛЯ ЧЛЕНІВ ЄМА ТА ДЕРЖАВИ 

1. На запит Міністерства Цифрової Трансформації України надаються консультації з питань євроінтеграції за напрямком кібербезпеки. 

2. Відкрито реєстрацію на онлайн зустріч, присвячену практичним питанням обрахування, використання, перевищення референтного коефіцієнта рівня шахрайства згідно Положення 58 (SCA) НБУ, яка відбудеться 23 січня о 15:00

3. Асоціація ЄМА отримала сертифікат, що підтверджує статус Національного представника України в Європейській Асоціації Безпечних Транзакцій на 2025 рік

4. Члени ЄМА продовжують використовувати сервіси AntiFraud HUB для попередження та розслідування шахрайств в платіжній та кредитній сферах.

 

Fraud Payments Tracker

Fraud Payments Tracker – сервіс відслідковування та блокування несанкціонованих переказів

  • 17 організаціями відправлено 1 211 алертів на загальну суму 14,45 млн. грн.
  • 18 хв. – середній час опрацювання алерту
  • 3400 грн. повернуто потерпілим клієнтам Моно
  • більше ніж 164 тис. грн. доступні для повернення клієнтам Моно, Ощадбанк та Укрсиббанк.

 

Mobile Check

Mobile Check – універсальний сервіс верифікації (3 в 1) заміни sim-карток за номерами Vodafone, lifecell та Kyivstar, що має API та web-інтерфейси та враховує заміни фізичних sim-карток на e-sim-та в зворотньому напрямку. Сервіс працює без абонплат.

  • 758 високоризикованих заміни sim-карток виявлено користувачами сервісу
  • 0,43 сек. – середній час верифікації

 

Crime Check Online

Crime Check Online 2:00 – нова версія сервісу взаємодії банків та фінансових установ з Кіберполіцією щодо підтвердження інформації про отримувачів неналежних переказів згідно заяв потерпілих

  • отримано 2 133 запит по карткам 37 емітентів

  • 94,34 % – відсоток опрацьованих запитів

  • середній час опрацювання запиту – 4 години

  • середній час підготовки відповіді з моменту прийняття запиту в обробку

  • час, потрібний для підготовки відповіді, можно зменшити використовуючи API-інтеграцію або використовуючи механізм sm@rt-зони. Перелік банків, що використовують sm@rt-зону та кількість транзакцій доданих у відповіді з її використанням

За консультацією щодо інтеграції по API та налаштування sm@rt-зони звертайтесь до [email protected]

 

CardHolder Verification

CardHolder Verification – сервіс верифікації власника картки, що дозволяє встановити відповідність власника картки заявленим даним

  • 595 невідповідність власника картки виявлено завдяки сервісу.
  • попереджено більше ніж 2 млн. 900 тис. грн. потенційних втрат від шахрайства
  • 0,9 сек. – середній час верифікації

 

Сервіс “БД Інциденти”

Сервіс “БД Інциденти” – база підтверджених випадків шахрайства

  • 20 організаціями зареєстровано 944 інциденти
  • все більше банків долучається до реєстрації інцидентів на основі запитів CrimeCheck

  • 37 089 перевірок підтвердили наявність негативу, що дозволило 36 організаціям попередити шахрайство

Автоматизація боротьби з шахрайством підвищує ефективність роботи учасників платіжного ринку. Приєднуйтесь до Асоціації та використовуйте сервіси ЄМА!

 

Перемоги та миру!

Команда ЄМА

Поделиться с помощью

другие материалы

XXV Payments & Security EMA Conference: точка перетину інновацій, кібербезпеки й майбутнього фінансів

23 квітня у просторі Unit Verse Асоціація ЄМА провела ювілейну 25-ту конференцію...

Новини платіжного ринку від ЄМА

Учасники MVP активно тестують сертифікати Qwac і реєстр Національного банку, гот...

Новини платіжного ринку від ЄМА

Діалог із НБУ: учасники ринку надали консолідовані коментарі до Постанови 58. Пр...

Новини платіжного ринку від ЄМА

Завершено першу фазу обговорення НПА відкритого банкінгу — ЄМА передала порівнял...

Українська міжбанківська асоціація членів платіжних систем ЄМА

2025 © Всі права захищені.